အေသာကphrenia
တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနေပမယ့္ ေနာက္ေနာက္က်ိက်ိနဲ႔ ယမုန္နာျမစ္ ကမ္းနေဘးမွာ ျဖာက်ေနတဲ့ Delhi ၿမိဳ႕ျပလေရာင္က အေမွာင္ညမွာ အသက္႐ွဴမ၀တ၀။
ရာဇ၀င္ထဲက Delhiၿမိဳ႕ရဲ႕ နန္းေတာ္ႀကီးေတြဟာ စႏၵကူးနံ႔ သင္းပ်ံ႕ေနခဲ့ေပမယ့္ ရာစုသစ္Delhiၿမိဳ႕ရဲ႕ လမ္းေဘးေတြမွာ ႐ွိတတ္တဲ့ အမႈိက္ပံုေတြက ဇီ၀ဓာတ္ေငြ႔ေတြ တေထာင္းေထာင္း။ Old Delhiမွာ နန္းစိုက္တဲ့, Taj Mahalကို ဖန္တီးခဲ့သူ မဂိုဘုရင္Shah Jahan မ်က္ရည္လည္သြားေစႏိုင္တဲ့ Slumdog ေတြရဲ႕ တဲပုတ္ေတြကလဲ Delhiမွာ ဟိုတစ္စု ဒီတစ္စု။ ျမင္းလွည္း, ႏြားလွည္း, စက္ဘီး, ဆိုက္ကား, ဆိုင္ကယ္, ႏွစ္ဘီးတပ္, သံုးဘီးတပ္, ေလးဘီးတပ္ ယာဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳး, ေျမေပၚ ေျမေအာက္ရထားေတြနဲ႔ Delhiၿမိဳ႕ထဲမွာ စီးေျမာေနၾကတဲ့ ေျခဗလာနဲ႔ေရာ ဖိနပ္ပါသူေရာ သန္းႏွစ္ဆယ္နီးနီး လူေတြက Chalo Delhi (On to Delhi)လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့တဲ့ Chandra Boseကို ခ်ီးေျမႇာက္ေနသေယာင္ေယာင္။ အၾကမ္းဖက္ရက္စက္မႈ ဒဏ္ခ်က္နဲ႔ တိုက္ခိုက္႐ိုက္ခတ္ခံရေပမယ့္ အဟႎသၿခံဳလႊာကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ဆုတ္ကိုင္လြႊမ္းပတ္ထားတဲ့ ဂႏၶီႀကီးအတြက္ ယမုန္နာျမစ္ကမ္းနေဘးက ထာ၀ရမီးေတာက္ကေတာ့ စိမ့္စိမ့္ေအးတဲ့ ေဆာင္းခ်မ္းကို ေမြ႕ေမြ႕ေလး အံတုေနဆဲ။
ဒီၿမိဳ႕ထဲမွာ ဒီလူေတြ ဒီလို ဒီလိုနဲ႔…..ရာစုသစ္ရဲ႕ ေနာက္ဆယ္စုႏွစ္သမိုင္းကို Tabletေပၚမွာ ေရးသားဖို႔ အျပင္းအထန္ လံုးပမ္းေနေပမယ့္ ရာစုေဟာင္းမ်ားရဲ႕ ေ၀ါဟာရ႐ုပ္ႂကြင္းေတြကိုေတာ့ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့နဲ႔…..။
Delhiမွာ အေသာကေက်ာက္စာတိုင္ ၂တိုင္ ႐ွိတယ္။ Delhiက မူရင္းေနရာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ စူလတန္ဘုရင္တပါးက Delhiနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းေနရာေတြကေန ေ႐ႊ႕လာခဲ့တာ။ ဘယ္လို စိတ္ကူးနဲ႔ သယ္ခ်လာလဲေတာ့ မသိဘူး။ အဆင္ေျပတာကေတာ့ Delhiမွာ အေသာကေက်ာက္စာေတြ ေလ့လာရင္းနဲ႔ နီးနီးနားနား ေက်ာက္စာတိုင္နားသြားပီး အေသာကရဲ႕ ဓမၼအေငြ႕အသက္ေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ခံစားခြင့္ ရခဲ့တာပဲ။ ပထမဆံုး ေရာက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာက္စာတိုင္ကေတာ့ Delhi-Meerutေက်ာက္စာတိုင္ပါ။ ေက်ာက္တိုင္႐ွိတဲ့ လမ္းမေပၚကေတာ့ မၾကာမၾကာ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ လုပ္ခဲ့တယ္။
၂၀၀၇မွာ ေက်ာက္စာေတြ စၿပီးေလ့လာျဖစ္ေတာ့မွပဲ ေက်ာက္စာတိုင္ေျခအထိ ေရာက္ျဖစ္ေတာ့တာ။ ဒါေတာင္ လြဲသြားတာေလး တစ္ခု႐ွိေသးတယ္။ Departmentက ေက်ာက္စာသင္ေပးတဲ့ သမိုင္းဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ အဲဒီေက်ာက္စာတိုင္ဆီကို ေလ့လာေရးခရီးထြက္ဖို႔ တိုင္ပင္ႏိႈးေဆာ္ထားၾကတယ္။ ခရီးဆိုေပမယ့္ မေ၀းပါဘူး။ ေက်ာင္းကေန ၁၅မိနစ္ေလာက္ ေအးေအးေဆးေဆး လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ ေရာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဆာင္းတြင္း မနက္ေစာေစာ အိပ္ရာထ ေနာက္က်သြားတာနဲ႔ သူတုိ႔နဲ႔ မသြားျဖစ္လိုက္ဖူး။ အာစရိယမု႒ိ လြတ္သြားတာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ခဏခဏ ေရာက္တာပါပဲ။
Delhi-Topraေက်ာက္စာတိုင္ကေတာ့ အေသာကေက်ာက္စာသမိုင္း ဖတ္ရင္းနဲ႔မွ Delhiမွာ ႐ွိမွန္း သိရတာ။ ၄ႏွစ္လံုးလံုး Delhiမွာ ႐ွိေနတာ မေရာက္ျဖစ္ဘူး။ Delhiကေန ေျပာင္းသြားၿပီး ခဏ အလည္သြားေတာ့မွပဲ ေက်ာက္စာတိုင္ေအာက္ ေရာက္ဖူးေတာ့တယ္။ မသြားခင္ googleၾကည့္ေတာ့ ဒီပန္းခ်ီကားေလး ေတြ႔ရတယ္။ ဒီက ရတာ။
ဒီဗ်ဴးလို႔ ထင္တဲ့ေနရာကေန လွမ္းၿပီး အာ႐ံုယူျဖစ္ခဲ့တယ္။
ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္ကလဲ မိုးအံု႕ေနလို႔ မႈန္ျပာရီမႈိင္း။ လြမ္းေမာစရာ။ တျခားေနရာက သယ္လာတဲ့ စူလတန္ဘုရင္ Firoz Shanကိုပဲ ေက်းဇူးတင္မိသလား။ ဘုရင္အေသာကကိုပဲ တမ္းတမိသလား။
ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရာက္ခဲ့တာ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး။ အျပန္မွာ တခ်က္ေတာ့ လွည့္ၾကည့္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ေက်ာက္စာတုိင္႐ွိတဲ့ နန္းေတာ္ေဟာင္းကို Archaeological Survey of Indiaက ထိမ္းသိမ္းထားတာ။ ႏိုင္ငံျခားသားေပမယ့္ အိမ္နီးနားခ်င္း ျမန္မာမို႔ ၀င္ေၾကးက ၅-႐ူပီးဆိုေတာ့ သက္ေတာင့္သက္သာ ေနာက္တေခါက္ Delhiေရာက္ရင္ ထပ္သြားရအံုးမယ္။ က်န္တဲ့ ေနရာေတြက ေက်ာက္စာတုိင္ေတြဆီေတာ့ မေရာက္ႏိုင္ေသးဘူး။
ေဆာင္းကာလ ဒီအခ်ိန္ ခရီးသြားရာသီေရာက္ေနတာ ဘယ္မွ မသြားႏိုင္။ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးနဲ႔ အခန္းေအာင္းရင္း ခရီးသြားစာအုပ္ေလးေတာ့ ဖတ္ေနတယ္။ chasing the monk’s shadowတဲ့။ အေမရိကမွာႀကီးတဲ့ အိႏၵိယႏြယ္ဖြား Mishi Saranေရးထားတာ။ ေခါင္းစဥ္မွာပါတဲ့ monkက တ႐ုတ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးXuanzangပါ။ နာမည္ႀကီး ဟူယင္ဆန္ခရီးစဥ္ေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ခဲ့တဲ့ Mishi Saranက “An Indian woman with a China craze, a Chinese monk with an Indian obsession; we had the same schizophrenia, the monk and I. It seemed logical to take the same road.”လို႔ ဆိုတယ္။
စိတ္ကူးထားတဲ့ အေသာကခရီးစဥ္လဲ အေကာင္အထည္ကို မေပၚႏုိင္ျဖစ္ေနတယ္။ အေသာကcrazeကေတာ့ အ႐ွိန္ရေနပီ။ အခုထိေတာ့ google mapၾကည့္ၿပီး ေ၀့ေနတုန္း။ schizophreniaအဆင့္ထိ ေရာက္ေအာင္ လုပ္ရအံုးမယ့္သေဘာပဲ။ ခရီးစဥ္ အဆင္ေျပေအာင္ follow my noseပဲ ေကာင္းမလား။ follow my dreamပဲ ေကာင္းမလား မသိ။ ၂၀၁၀ကလဲ ကုန္ၿပီ။ ၂၀၁၁အတြက္ dreamကေတာ့ Rock & Rollပဲ။ အေသာကေရာခ့္ေတြဆီ ယြန္းဖို႔ပါ။