နတိၱရဲ႕ နတိၱ
႐ွိုျခင္းနဲ႔ မ႐ွိျခင္းတို႔ရဲ႕ အျခားတစ္ဖက္ဆိုတာ ဘယ္မွာလဲ။ ႐ွာၾကည့္ရေအာင္။
“နတၳိ” ဒီစကားလံုးက အေျခခံအားျဖင့္ ပါဠိlanguageက လာတာ။ Grammar အေနအထားအရ ေျပာရရင္ န ရယ္ အတၳိ ရယ္, စကားလံုး ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ ထားတာ။ negativeကို ၫႊန္းဆိုတဲ့ “န” နဲ႔ possessiveကို ျပတဲ့ “အတၳိ” တို႔ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ နတၳိ ျဖစ္ေရာ။ အဓိပၸါယ္က “မ႐ွိ” ေပါ့။ျမန္မာျပည္မွာ ပါဠိစာေပကို ဘုန္းႀကီးစာလို႔ ေခၚၾကတယ္။ Oriental Studyလို႔လဲ ဆိုႏိုင္တယ္။ ဘာသာေဗဒ ႐ႈေထာင့့္က ၾကည့္ရင္ ပါဠိဟာ Dead languageပါ။ တစ္ဖက္ကေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို ပါဠိlanguageနဲ႔ recordလုပ္ထားတာေၾကာင့္ သုတ ရသ ျမတ္ႏိုးသူတို႕ အတြက္ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔ မရတဲ့ ဘာသာစကား တစ္ခု ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ပါဠိစာေပရဲ႕ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ အႀကီးအက်ယ္ ႐ွိပါတယ္။ (ဘာသာေရးအျမင္မ်ားနဲ႔ ဘာသာစကားဆက္ႏြယ္မႈတို႔ comparative study တစ္ခု အေနနဲ႔ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္)။ ကိုယ့္အေပၚ ဘယ္လို သက္ေရာက္တယ္ ဆိုတာကိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ပါဠိစာေပမွာ ကဗ်ာေတြ ႐ွိတယ္။ (ဒီေနရာမွာ ကဗ်ာေရစီးေၾကာင္းထဲက pre ေတြ post ေတြ ultra ေတြ မေရးခ်င္ပါ) ။ ပါဠိဘာသာနဲ႔ ကဗ်ာကို ဂါထာလို႔ ေခၚတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ေတြထဲမွာ တိက် ျပတ္သားတဲ့ ေရးဖြဲ႔မႈ စနစ္ေတြနဲ႔ ေလးနက္ တည္ၾကည္တဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္ေတြပါတဲ့ ကဗ်ာေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ႐ွိတယ္။ လူတစ္ဦးရဲ႕ စိတ္ကို ညွိဳ႕ယူဖမ္းစားႏိုင္တဲ့ စြမ္းအင္ေတြ ႐ွိတယ္။ (ႀကံဳတဲ့အခါ ဒီကဗ်ာေတြကို ခံစားႏိုင္ေအာင္ တင္ျပဦးမယ္)။ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ေျပာရရင္ “အလြန္ အသံုးတည့္တယ္”ေပါ့ဗ်ာ။ ေလာကမွာ အခ်မ္းသာဆံုးေသာ ရသကို ေပးႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာရင္ ပိုထိေရာက္တယ္။ပါဠိlanguageကို သင္ယူလာတာ အေတာ္ ၾကာေနပါၿပီ။ အသက္ ၂၂ႏွစ္ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၾကီး ခေကြး ကေန စသင္ခဲ့တာ။ (ဒီေတာ့ နတၳိ၂၂ (natthi22) ဆိုတာ ႐ွင္းပါတယ္)။ အေျခခံက စၿပီး သင္ေပမယ့္ အဆံုး အထိေတာ့ မေရာက္ေသးပါဘူး။ ခ်ီတက္ဆဲေပါ့။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ အရမ္း ေပ်ာ္တယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ အခက္အခဲေတြ ၾကားမွာ အေတာ္ ေမာတယ္။ ထိထိခိုက္ခိုက္ ျဖစ္တာေလးေတြကိုေတာ့ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္တာေပါ့။ ဒီလိုန႔႔ဲ စာတိုေပစေလးေတြ မတတ္တတတ္န႔ဲ ေရးျဖစ္တယ္။ အမွတ္တရပါ။ ကဗ်ာေတြ မ်ားတယ္။ဒါေတြကို Onlineေပၚမွာ exhibition ဒါမွမဟုတ္ exploration တစ္ခု အေနနဲ႔ လုပ္လိုက္တာပါ။ ႏွစ္သက္စြာ ခံစားႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
“နတၳိ” ဒီစကားလံုးက အေျခခံအားျဖင့္ ပါဠိlanguageက လာတာ။ Grammar အေနအထားအရ ေျပာရရင္ န ရယ္ အတၳိ ရယ္, စကားလံုး ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ ထားတာ။ negativeကို ၫႊန္းဆိုတဲ့ “န” နဲ႔ possessiveကို ျပတဲ့ “အတၳိ” တို႔ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ နတၳိ ျဖစ္ေရာ။ အဓိပၸါယ္က “မ႐ွိ” ေပါ့။ျမန္မာျပည္မွာ ပါဠိစာေပကို ဘုန္းႀကီးစာလို႔ ေခၚၾကတယ္။ Oriental Studyလို႔လဲ ဆိုႏိုင္တယ္။ ဘာသာေဗဒ ႐ႈေထာင့့္က ၾကည့္ရင္ ပါဠိဟာ Dead languageပါ။ တစ္ဖက္ကေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို ပါဠိlanguageနဲ႔ recordလုပ္ထားတာေၾကာင့္ သုတ ရသ ျမတ္ႏိုးသူတို႕ အတြက္ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔ မရတဲ့ ဘာသာစကား တစ္ခု ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ပါဠိစာေပရဲ႕ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ အႀကီးအက်ယ္ ႐ွိပါတယ္။ (ဘာသာေရးအျမင္မ်ားနဲ႔ ဘာသာစကားဆက္ႏြယ္မႈတို႔ comparative study တစ္ခု အေနနဲ႔ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္)။ ကိုယ့္အေပၚ ဘယ္လို သက္ေရာက္တယ္ ဆိုတာကိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ပါဠိစာေပမွာ ကဗ်ာေတြ ႐ွိတယ္။ (ဒီေနရာမွာ ကဗ်ာေရစီးေၾကာင္းထဲက pre ေတြ post ေတြ ultra ေတြ မေရးခ်င္ပါ) ။ ပါဠိဘာသာနဲ႔ ကဗ်ာကို ဂါထာလို႔ ေခၚတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ေတြထဲမွာ တိက် ျပတ္သားတဲ့ ေရးဖြဲ႔မႈ စနစ္ေတြနဲ႔ ေလးနက္ တည္ၾကည္တဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္ေတြပါတဲ့ ကဗ်ာေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ႐ွိတယ္။ လူတစ္ဦးရဲ႕ စိတ္ကို ညွိဳ႕ယူဖမ္းစားႏိုင္တဲ့ စြမ္းအင္ေတြ ႐ွိတယ္။ (ႀကံဳတဲ့အခါ ဒီကဗ်ာေတြကို ခံစားႏိုင္ေအာင္ တင္ျပဦးမယ္)။ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ေျပာရရင္ “အလြန္ အသံုးတည့္တယ္”ေပါ့ဗ်ာ။ ေလာကမွာ အခ်မ္းသာဆံုးေသာ ရသကို ေပးႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာရင္ ပိုထိေရာက္တယ္။ပါဠိlanguageကို သင္ယူလာတာ အေတာ္ ၾကာေနပါၿပီ။ အသက္ ၂၂ႏွစ္ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၾကီး ခေကြး ကေန စသင္ခဲ့တာ။ (ဒီေတာ့ နတၳိ၂၂ (natthi22) ဆိုတာ ႐ွင္းပါတယ္)။ အေျခခံက စၿပီး သင္ေပမယ့္ အဆံုး အထိေတာ့ မေရာက္ေသးပါဘူး။ ခ်ီတက္ဆဲေပါ့။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ အရမ္း ေပ်ာ္တယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ အခက္အခဲေတြ ၾကားမွာ အေတာ္ ေမာတယ္။ ထိထိခိုက္ခိုက္ ျဖစ္တာေလးေတြကိုေတာ့ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္တာေပါ့။ ဒီလိုန႔႔ဲ စာတိုေပစေလးေတြ မတတ္တတတ္န႔ဲ ေရးျဖစ္တယ္။ အမွတ္တရပါ။ ကဗ်ာေတြ မ်ားတယ္။ဒါေတြကို Onlineေပၚမွာ exhibition ဒါမွမဟုတ္ exploration တစ္ခု အေနနဲ႔ လုပ္လိုက္တာပါ။ ႏွစ္သက္စြာ ခံစားႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။