ဇမၺဳဒီပါ, ယမုနာႏွင့္ အေသာကေျခရာမ်ား (၁)
Indiaႏိုင္ငံ Uttarakhandျပည္နယ္ Lower Himalayaေတာင္တန္း ပင္လယ္ေရျပင္အထက္ ေပ၂၁၀၀၀ခန္႔ အျမင့္႐ွိ Yamunotriေရခဲျမစ္မွ စတင္ျမစ္ဖ်ားခံ၍ စီးဆင္းလာေသာ ယမုနာျမစ္သည္ Uttar Pradeshျပည္နယ္ Allahabadၿမိဳ႕တြင္ ဂဂၤါျမစ္ထဲသို႔ စီးဝင္သြားသည္။ ကီလိုမီတာ ၁၄၀၀ခန္႔ ႐ွည္လ်ားသည့္ ယမုနာျမစ္သည္ Indiaႏိုင္ငံ၏ ေ႐ွးေဟာင္း ေခတ္သစ္သမိုင္းတို႔ကို သယ္ေဆာင္စီးေမွ်ာလ်က္႐ွိသည္မွာ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႐ွိေနၿပီ။
ယမုနာျမစ္တစ္ေၾကာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ Indiaႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားထဲမွ ရာဇဝင္တြင္ အထင္ကရ ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္သည့္ အေသာကႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို အထူးျပဳ၍ ေျပာလိုသည္။ စာေပက်မ္းဂန္ထဲမွွ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနဆိုင္ရာ ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိခ်က္မ်ားသည္ အေသာကမင္း၏ စံတင္ေလာက္ေသာ ခမ္းနားႀကီးၾကယ္မႈကို အေထာက္အပံ့ျပဳေနကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုတြင္ ေ႐ွးေဟာင္းအေထာက္အထား ခိုင္လံုစြာ ျပႏိုင္သည့္ အေသာကေက်ာက္စာမ်ားသည္ အေသာကသုေတသီတို႔အတြက္ အလြန္ အေရးပါသည့္ မွတ္တမ္းမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ B.C. ၃ရာစု ေမာရိမင္းႏြယ္ အေသာကမင္း စုိးစံစဥ္ ဇမၺဴဒိပ္၌ ေရးထိုးထားခဲ့ေသာ ေက်ာက္စာမ်ားကို A.D. ၁၈ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ စတင္ ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိခဲ့ၾကၿပီး ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ အေသာကေလ့လာေရးဆိုင္ရာ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားသည္ ၂၁ရာစုတိုင္ အဆက္မျပတ္ ေဆာင္႐ြက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ယမုနာျမစ္႐ိုးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အေသာကေက်ာက္စာမ်ားကို ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိထားသည္။ ျမစ္ဖ်ားပိုင္းတြင္ (၁) Kalsiေက်ာက္စာႀကီး၊ ျမစ္လယ္ပိုင္းတြင္ (၂) Delhi-Topra ေက်ာက္စာတိုင္ႀကီး၊ (၃) Delhi-Meerut ေက်ာက္စာတုိုင္ႀကီး၊ (၄) Delhi-Bahapur ေက်ာက္စာငယ္၊ ျမစ္ဆံုးပိုင္းတြင္ (၅) Allahabad-Kosam ေက်ာက္စာတိုင္ႀကီး၊ (၆) Kosambiေက်ာက္စာတိုင္ငယ္ႏွင့္ (၇) Queenေက်ာက္စာတိုင္ငယ္တို႔ ႐ွိၾကသည္။
အိႏၵိယတြင္ ေနထိုင္စဥ္ကာလ ဆယ္စုႏွစ္ သံုးပံုႏွစ္ပံုအတြင္း သြားရင္းလာရင္းျဖင့္ ယမုနာျမစ္ဖ်ားမွ ျမစ္ဆံုးပိုင္းအထိ ေရာက္ခဲ့သည္။ ဦးစြာ ျမစ္လယ္ပိုင္းကို ေရာက္ခဲ့ၿပီးမွ ႏွစ္အနည္းငယ္ ေနခဲ့ရသည္။ ထို႔ေနာက္ ျမစ္ဆံုးပိုင္းကို ေရာက္ဖူးခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးမွသာ ျမစ္ဖ်ားပိုင္းကို ေရာက္႐ွိၿပီး ယမုနာျမစ္တစ္ေၾကာ႐ွိ ေက်ာက္စာမ်ားကို အစီအစဥ္အတိုင္း ျမင္မိသည္။ ေလာက-ဓမၼ-သဘာဝအႏွစ္သာရ အျပည့္ပါ့သည့္ အေသာကေက်ာက္စာမ်ား ႐ွိရာသုိ႔ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္မွာ အလြန္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ေကာင္းလွသည္။
ယမုနာျမစ္ကမ္းႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ေနထိုင္ရင္း ယမုနာေရစီးသံကို နာခံရင္းျဖင့္ ပိဋကတ္ေတာ္လာ အေသာကႏွင့္ ေက်ာက္စာလာ အေသာကတို႔၏ အေနအထားကို တိုက္ဆိုင္ၾကည့္႐ႈျခင္း၊ ပိဋကတ္စာႏွင့္ ေက်ာက္စာကို ယွဥ္တြဲေလ့လာျခင္း၊ ဗုဒၶဓမၼႏွင့္ အေသာကဓမၼတို႔၏ သေဘာတရားမ်ားကို ႏႈိင္းဆသံုးသပ္ျခင္းစသည့္ အေသာကေလ့လာေရးလုုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ ရေနသည္မွာ အလြန္ပင္ ကံေကာင္းလွသည္္ဟုပင္ မွတ္ထင္မိသည္။
ခရီးထြက္ျဖစ္သည့္အခါတိုင္း အလ်ဥ္းသင့္သလို Blogေပၚတြင္ postမ်ား တင္ျဖစ္သည့္အတြက္ အေသာကေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕၊ ဓာတ္ပံုအခ်ိဳ႕မွာ တင္ၿပီးသားျဖစ္ေသာ္လည္း ယမုနာတစ္ေၾကာ႐ွိ အေသာကေက်ာက္စာမ်ားကို သီးျခားထပ္၍ ေျပာလိုသည့္အတြက္ ယမုနာကမ္းပါး႐ွိ အေသာကေျခရာတို႔ကို စုေဆာင္းေျခရာေကာက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ရာစုသစ္တြင္ ယမုနာျမစ္ေရသည္ ေနာက္က်ိက်ိ ျဖစ္ေနၿပီ။ အေသာကေျခရာသည္လည္း ေပ်ာက္လုလု ျဖစ္ေနၿပီ။
[googlemaps https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=206102350906894913692.0004d25c1fc6524d9fbd8&hl=en&ie=UTF8&t=m&ll=27.605671,80.068359&spn=13.606521,18.676758&z=5&output=embed&w=425&h=350]
0 Comments
nayla
(အေသာကေလ့လာေရးလုုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ ရေနသည္မွာ အလြန္ပင္ ကံေကာင္းလွသည္္ဟု) ဆုိေသာေၾကာင့္ မေလွ်ာ့ေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ေခတ္သစ္အာေသာက ျဖစ္ေအာင္ ဆက္လက္ၾကိဳးစားေတာ္မူပါကုန္—